Miasta partnerskie
Pogoda
14°C
zachmurzenie duże
56 %
wilgotność
4 km/h
wiatr
0 ml
opad
1012 hPa
ciśnienie
Na skróty
Najnowsze wiadomości
Zabytki
Budżet Obywatelski 2019
- Informacja o wynikach głosowania
- Zarządzenie w sprawie miejsca i terminu głosowania,
- Informacja o sposobie głosowania
- Klauzula informacyjna - Budżet Obywatelski 2019
Rezerwacja kortów
E-sesja
Przekaż 1% podatku
Darmowy Program PIT dostarcza firma PITax.pl Łatwe podatki w ramach projektu „Wspieraj lokalnie” prowadzonego przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych
Raport o stanie Gminy Koszęcin
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja dostępności Urząd Gminy Koszęcin
Gmina Koszęcin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urząd Gminy Koszęcin.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- mapa placówek medycznych nie jest dostępna
Wyłączenia
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- brak formularza kontaktowego (formularz w przygotowaniu)
- Dostępność plików cyfrowych - są to starsze dokumenty wytworzone przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej stron i portali internetowych oraz niektóre dokumenty wytworzone przez inne podmioty zewnętrzne w formie skanu lub plików graficznych przesłane do Urzędu w celu publikacji na naszym portalu
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jolanta Rezek.
- E-mail: sekretarz@koszecin.pl
- Telefon: 34 3210 812
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wójt Gminy Koszęcin
-
Adres: 42-286 Koszęcin,
ul. Powstańców Śląskich 10 - E-mail: koszecin@koszecin.pl
- Telefon: 34 3210 840
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Budynek Urzędu Gminy Koszęcin mieści się przy ul. Powstańców Śląskich 10, 42-286 Koszęcin.
- Do budynku prowadzi jedno wejście usytuowane od strony ul. Powstańców Śląskich. Budynek jest dwupiętrowy, na wyższe piętro prowadzą schody, które nie posiadają udogodnień dla osób niepełnosprawnych, budynek nie posiada windy.
- Sekretariat znajduje się na pierwszym piętrze, w lewo przy schodach.
- Korytarze zapewniają pełną komunikację poziomą wewnątrz budynku.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
- Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu.
Aplikacje Mobilne
Urząd Gminy Koszęcin nie posiada aplikacji mobilnych.Deklaracja Dostępności
2020-02-10
Nieodpłatna pomoc prawna
Rok 2021
Informujemy, że wszelkie informacje dotyczące nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dla Mieszkańców Koszęcina znajdziecie Państwo na stronie Starostwa Powiatowego w Lublińcu.
https://www.lubliniec.
Informacje o dyżurach i dostępności są na bieżąco aktualizowane.
Dodatkowo prezentujemy w załącznikach karty informacyjne dotyczące różnych sytuacji kryzysowych, które mogą się zdarzyć.
Rok 2020
"W związku dynamicznie rozwijającym się zagrożeniem epidemiologicznym związanym z koronawirusem COVID-19, w celu przeciwdziałaniu zagrożeniom, o których mowa w art. 1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywoływanych nimi sytuacji kryzysowych (DZ.U.2020 r., poz. 374) informujemy, że osobiste udzielanie porad w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie powiatu lublinieckiego zostaje z dniem dzisiejszym, tj. 13 marca 2020 roku zawieszone do odwołania.
Informujemy również, że w związku z zaistniałą sytuacją możliwe jest telefoniczne lub mailowe udzielenie porady.
W celu skorzystania z porady telefonicznej lub mailowej należy pobrać zgłoszenie porady na odległość (załącznik), wypełnić i osobiście podpisać. Skan zgłoszenia należy przesłać do wybranego prawnika, przypisanego do gminy Koszęcin.
Organizatorem nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dla każdej z gmin Powiatu Lublinieckiego jest Starostwo Powiatowe w Lublińcu.
Zapisy e-mailem: wso@lubliniec.starostwo.gov.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie- adwokat, mediator- Anna Kweczka -Janeczek, Nieodpłatna pomoc prawna - adwokat Andrzej Strączyński.
Wszelkie szczegóły znajdują się w załącznikach poniżej"
Inicjatywy sołeckie
BUDOWA WIATY W MIEJSCOWOŚCI WIERZBIE
Gmina Koszęcin w ramach konkursu „Inicjatywa Sołecka” ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski w Katowicach pozyskała dofinansowanie w wysokości 28.650,00zł na zadanie związane z budową wiaty w miejscowości Wierzbie.
W ramach prac, które zostały zakończone w październiku 2020 r., dokonano zagospodarowania terenu w Wierzbiu poprzez utwardzenie nawierzchni i wykonania wiaty wolnostojącej.
Nowo powstała wiata stanowi miejsce spotkań dla mieszkańców wsi, dostępne dla wszystkich zainteresowanych życiem kulturalnym i społecznym miejscowości, także osób z niepełnosprawnościami ze względu na zamontowanie podjazdu dla wózków inwalidzkich.
NARODOWY SPIS POWSZECHNY 2021
NABÓR NA RACHMISTRZÓW SPISOWYCH W NSP 2021 ZOSTAŁ PRZEDŁUŻONY
Decyzją Dyrektora Centralnego Biura Spisowego termin naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych do NSP 2021 na terenie całego kraju został przedłużony do dnia 16 lutego 2021 r.
Gminne Biuro Spisowe z siedzibą w Urzędzie Gminy Koszęcin, ul. Powstańców Śląskich 10 w Koszęcinie, informuje, iż termin składania ofert kandydatów na rachmistrzów spisowych upływa 16 lutego 2021 r. o godz. 15.00
Więcej informacji na stronie: https://koszecin.bipgmina.pl
Nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych, związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021 - ogłoszenie (kliknij...)
Budżet Obywatelski 2020
Spis Rolny
INFORMACJA NA TEMAT SPOSOBU REALIZACJI POWSZECHNEGO SPISU ROLNEGO W 2020 R.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z decyzją Zastępcy Generalnego Komisarza Spisowego od dnia 10 października 2020 r. istnieje możliwość realizacji Powszechnego Spisu Rolnego przez rachmistrzów w formie wywiadów bezpośrednich z użytkownikami gospodarstw rolnych.
Przeprowadzanie wywiadów bezpośrednich przez rachmistrzów spisowych będzie realizowane z zachowaniem wszystkich obowiązujących zaleceń sanitarnych.
Jeżeli respondent ze względu na sytuację epidemiczną wyrazi obawę przed bezpośrednim kontaktem, rachmistrz spisowy poinformuje respondenta o obowiązku udziału w spisie, który może być zrealizowany w formie wywiadu telefonicznego.
W przypadku gdy rachmistrz pozyska informację, że użytkownik gospodarstwa rolnego jest objęty kwarantanną lub izolacją domową wywiad będzie przeprowadzony przez telefon.
Przed przystąpieniem do realizacji wywiadu bezpośredniego rachmistrz spisowy zobowiązany jest do okazania legitymacji – imiennego identyfikatora ze zdjęciem, wydanej przez Wojewódzkie Biuro Spisowe w Katowicach. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących tożsamość rachmistrza spisowego, jego dane można potwierdzić:
- dzwoniąc na infolinię spisową pod numer 22 279 99 99, lub
- za pośrednictwem strony internetowej: https://rachmistrz.stat.gov.pl/formularz/.
Szczegółowe informacje w przedmiotowej sprawie zostały zamieszczone na stronie internetowej: https://spisrolny.gov.pl/aktualnosci/
Urząd Gminy
..................................................................................................
Urząd Gminy Koszęcin
ul. Powstańców Śląskich 10
42-286 Koszęcin
koszecin@koszecin.pl
tel. 34 3210 840
fax 34 3576 108
Skrzynka Epuap
Urząd Gminy Koszęcin 04txqri47c
NIP
Urząd Gminy Koszęcin
575-10-24-989
NIP
Gmina Koszęcin
575-18-65-111
DOCHODY należy wpłacać na konto
BS Koszęcin 80 8288 0004 5000 0000 0013 0141
-opłata skarbowa (za sporządzenie aktów USC, za pełnomocnictwa, za zaświadczenia)
-za użytkowanie wieczyste
-czynsz za najem, dzierżawę
-za zezwolenie alkoholowe
PODATKI należy wpłacać na konto
BS Koszęcin 53 8288 0004 5000 0000 0013 0142
-podatek rolny, leśny
-podatek od środków transportowych
-podatek od nieruchomości
-opłata targowa
GOSPODARKA ODPADAMI KOMUNALNYMI opłaty należy wpłacać na konto
BS Koszęcin 69 8288 0004 5000 0000 0013 0145
Ponadto każdy kontrahent, mieszkaniec posiada przypisany indywidualny numer konta bankowego nadany w momencie składania deklaracji o wysokości opłaty.
Godziny urzędowania: |
|
poniedziałek |
730- 1530 |
wtorek |
730- 1700 |
środa |
730- 1530 |
czwartek |
800- 1530 |
piątek |
800- 1500 |
Projekty unijne
2007-2013
Modernizacja niecki basenu GOSiR w Koszęcinie
I etap:
procent dofinansowania 85%
Wartość projektu: 5.551494,15
Kwota dofinansowania: 3.689189,31
II etap:
procent dofinansowania 80%
Wartość projektu: 2.104549,94
Kwota dofinansowania: 1.357532,94
2014-2020
Usuwanie azbestu
Proszę wybrać etap.
Wójt
WÓJT GMINY KOSZĘCIN
ZBIGNIEW SENIÓW
Wójtowie w poszczególnych latach:
VIII kadencja |
2018-2023 |
Zbigniew Seniów |
VII kadencja |
2014-2018 |
Grzegorz Ziaja, od 12.04.2016r Zbigniew Seniów |
VI kadencja |
2010-2014 |
Grzegorz Ziaja |
V kadencja |
2006-2010 |
Grzegorz Ziaja |
IV kadencja |
2002-2006 |
Michał Staszyński |
III kadencja |
1998-2002 |
Michał Staszyński |
II kadencja |
1994-1998 |
Edmund Skibicki |
I kadencja |
1990-1994 |
Edmund Skibicki |
.
Pracownicy
REFERAT ORGANIZACYJNY |
|||
IMIĘ I NAZWISKO |
STANOWISKO / DZIAŁ |
TELEFON |
POKÓJ |
Jolanta Rezek |
Sekretarz |
34 3576 100 w. 112 34 3210 812 |
12 |
Monika Kryś Sara Gmyrek |
Organizacja i obsługa sekretariatu |
34 3576 100 |
10 |
Aniela Hypa |
Obsługa Rady Gminy |
34 3576 100 w. 123 34 3210 823 |
19 |
Ewa Klyta |
Promocja Gminy |
34 3576 100 w. 129 34 3210 829 |
20 |
Daniel Grządziel |
Zarządzanie kryzysowe, obrona cywilna i p. poż. |
34 3576 100 w. 127 34 3210 827 |
21 |
Piotr Nowakowski |
Informatyk |
34 3576 100 w. 129 34 3210 829 |
20 |
REFERAT KSIĘGOWOŚCI I PODATKÓW |
|||
IMIĘ I NAZWISKO |
STANOWISKO / DZIAŁ |
TELEFON |
POKÓJ |
Elżbieta Duda |
Skarbnik |
34 3576 100 w. 128 34 3210 828 |
14 |
Irena Kołban |
Główny Księgowy |
34 3576 100 w. 130 34 3210 830 |
13 |
Natalia Przybyła |
Zastępca Głównego Księgowego |
34 3576 100 w. 113 34 3210 813 |
15 |
Aleksandra Jakubowska Martyna Fronczek |
Księgowość budżetowa |
34 3576 100 w. 113 34 3210 813 |
15 |
Patrycja Reich Dariusz Bryś |
Wymiar podatku |
34 3576 100 w. 111 34 3210 811 |
17 |
Kornelia Kulisz |
Księgowość podatkowa |
34 3576 100 w. 136 34 3210 836 |
17 |
Irena Kozak |
Kasjer |
34 3576 100 w. 115 34 3210 815 |
6 |
REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH |
|||
IMIĘ I NAZWISKO |
STANOWISKO / DZIAŁ |
TELEFON |
POKÓJ |
Sylwia Karmańska |
Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich, |
34 3576 100 w. 118 34 3210 818 |
2 |
Grażyna Najgebauer |
Ewidencja ludności, dowody osobiste |
34 3576 100 w. 122 34 3210 822 |
7,8 |
Angelika Siek |
Oświata |
34 3576 100 w. 127 34 3210 827 |
21 |
REFERAT GOSPODARKI GRUNTAMI I OCHRONY ŚRODOWISKA |
|||
IMIĘ I NAZWISKO |
STANOWISKO / DZIAŁ |
TELEFON |
POKÓJ |
Szymon Brawer |
Kierownik Referatu Gospodarki Gruntami |
34 3576 100 w. 134 34 3210 834 |
3 |
Alicja Kampa |
Ochrona Środowiska |
34 3576 100 w. 133 34 3210 833 |
3 |
Tomasz Zając |
Geodezja |
34 3576 100 w. 134 34 3210 834 |
3 |
Gabriela Panok |
Działalność gospodarcza |
34 3576 100 w. 133 34 3210 833 |
3 |
REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH |
|||
IMIĘ I NAZWISKO |
STANOWISKO / DZIAŁ |
TELEFON |
POKÓJ |
Artur Wojtasik |
Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej |
34 3576 100 w. 132 34 3210 832 |
5 |
Mieczysław Dłubała |
Gospodarka komunalna |
34 3576 100 w. 131 34 3210 831 |
4 |
Aleksandra Siek |
Środki unijne |
34 3576 100 w. 131 34 3210 831 |
4 |
REFERAT GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI |
|||
IMIĘ I NAZWISKO |
STANOWISKO / DZIAŁ |
TELEFON |
POKÓJ |
Marlena Kaczmarczyk |
Kierownik Referatu Gospodarki Odpadami Komunalnymi |
34 3576 100 w. 120 34 3210 820 |
6a |
Dorota Pietrek |
Gospodarka odpadami komunalnymi |
34 3576 100 w. 120 34 3210 820 |
6a |
Ochrona Danych Osobowych i Monitoring Wizyjny
http://koszecin.bipgmina.pl/wiadomosci/11382/ochrona_danych_osobowych
INFORMACJA
W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:
WÓJT GMINY KOSZĘCIN
ul. Powstańców Śl. 10
42-286 Koszęcin
Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO Administrator (AD) powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mail: inspektor@odocn.pl, nr tel. 602762036.
Do zakresu działania samorządu gminy należy wykonywanie zadań publicznych
o charakterze gminnym, niezastrzeżonych ustawami na rzecz organów administracji rządowej. Gmina Koszęcin gromadzi Państwa dane w celu realizacji zadań wynikających
z przepisów prawa oraz Statutu Gminy Koszęcin, a w szczególności z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.2017 r. poz. 1875 z późn. zm.).
Podstawa prawna przetwarzania Państwa danych wynika z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych) oraz obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy.
Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej. W szczególnych sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Państwa dane innym podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa (np. wymiar sprawiedliwości, administracja skarbowa, instytucje związane z obsługą szeroko pojętych funduszy unijnych, podmioty związane z obsługą sfery socjalnej – ZUS, PFRON) lub właściwie skonstruowane, zapewniające bezpieczeństwo danym osobowym, umowy powierzenia danych do przetwarzania (np. z podmiotami sektora teleinformatycznego i telekomunikacyjnego, przetwarzania danych).
Dane osobowe przetwarzane przez Gminę Koszęcin przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.) i ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 217 z późn. zm.), w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych(t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 14 poz. 67).
Każda osoba, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, ma możliwość:
-
dostępu do danych osobowych jej dotyczących,
-
żądania ich sprostowania,
-
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
-
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
Osoba której dane przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę ma prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych przez Gminę Koszęcin właściwym dla ww. skargi jest:
Urząd Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2
00-193 Warszawa
W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe w Gminie Koszęcin, podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym. W szczególnych przypadkach ich podanie jest warunkiem zawarcia umowy. O szczegółach podstawy gromadzenia danych osobowych i ewentualnym obowiązku lub dobrowolności ich podania oraz potencjalnych konsekwencjach niepodania danych, informowani Państwo będziecie przez komórki merytoryczne Urzędu Gminy w Koszęcinie.
Godziny otwarcia
Od dnia 22 lutego do 15 marca 2021 r.
kasa Urzędu Gminy Koszęcin będzie otwarta w godzinach:
Poniedziałek |
7:30 - 15:30 |
PRZERWA TECHNICZNA
|
Wtorek |
7:30 - 17:00 |
|
Środa |
7:30 - 15:30 |
|
Czwartek |
8:00 - 15:30 |
|
Piątek |
8:00 - 15:00 |
W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców wszystkie osoby przychodzące do kasy zobowiązane są do noszenia maseczki zakrywającej usta i nos oraz dezynfekowania rąk płynem dostępnym przy wejściu do Urzędu. Do budynku, gdzie znajduje się kasa, będzie mogła wejść tylko 1 osoba.
Przypominamy również, że Urząd Gminy Koszęcin pracuje w trybie wewnętrznym. Będziemy pomagali Państwu załatwić sprawy przez telefon lub Internet.
W przypadku konieczności osobistej wizyty w Urzędzie Gminy, prosimy interesantów o wcześniejsze, telefoniczne umawianie wizyt w poszczególnych Referatach.
Korespondencję można kierować mailowo, za pośrednictwem platformy e-PUAP, drogą pocztową lub też wrzucając do skrzynki znajdującej się w wejściu do budynku Urzędu Gminy.
Za utrudnienia przepraszamy
URZĄD GMINY | |
poniedziałek |
7:30 - 15:30 |
wtorek |
7:30 - 17:00 |
środa |
7:30 - 15:30 |
czwartek |
8:00 - 15:30 |
piątek |
8:00 - 15:00 |
KASA URZĘDU GMINY |
|
poniedziałek |
7:30 - 15:30 |
wtorek |
7:30 - 17:00 |
środa |
7:30 - 15:30 |
czwartek |
8:00 - 15:30 |
piątek |
8:00 - 15:00 |
przerwa techniczna 12:00 - 13:00 |
Łowiectwo
Informacja o miejscach składania zgłoszeń szkód łowieckich wyrządzonych:
1) w uprawach i płodach rolnych przez dziki, łosie, jelenie, daniele i sarny;
2) przy wykonywaniu polowania.
Informujemy, że wnioski o szacowanie szkód łowieckich, w tym ustalenie wysokości odszkodowania, właściciel albo posiadacz gruntów rolnych winien składać bezpośrednio do dzierżawcy albo zarządcy obwodu łowieckiego.
1. Obwód łowiecki 57
Koło łowieckie „DĄBROWA”
ul. Chopina 6, 42-286 Koszęcin
2. Obwód łowiecki 58
Koło łowieckie „SOKÓŁ”
ul. Klonowa 5, 42-700 Lubliniec
3. Obwód łowiecki 59
Koło łowieckie „GROT WROCŁAW”
ul. Bernarda Pretficza 28, 50-984 Wrocław
4. Obwód łowiecki 70
Koło łowieckie „GŁUSZEC”
ul. Grzybowa 5, 40-625 Katowice
5. Obwód łowiecki 71
PGL Lasy Państwowe Nadleśnictwo Koszęcin
ul. Sobieskiego 1, 42-286 Koszęcin
„W skład obwodów łowieckich nie wchodzą: tereny zajęte przez miejscowości niezaliczane do miast, w granicach obejmujących zabudowania mieszkalne i gospodarcze z podwórzami, placami i ulicami oraz drogami wewnątrz tych miejscowości”. W przypadku szkód łowieckich, które wystąpiły na terenach wyłączonych z obwodów łowieckich, szkody te należy zgłaszać do Zarządu Województwa Śląskiego, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice.
Podstawa prawna: art. 26 pkt 3, 46 ust. 1 i 3 oraz 50 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U. 2018, poz. 2033 z późn. zm.)
Link do strony internetowej przedstawiającej mapę z zaznaczonymi granicami obwodów łowieckich: http://orsip.maps.
Po kliknięciu w dowolne miejsce na mapie pojawia się informacja z numerem obwodu łowieckiego oraz linkiem do Uchwały nr IV/30/9/2013 z dnia 21 stycznia 2013 r. w sprawie podziału województwa śląskiego na obwody łowieckie.
Usuwanie azbestu I etap 2019
Rada Gminy
Przewodniczący Rady Gminy pełni dyżury w Urzędzie Gminy w Koszęcinie w pokoju nr 19:
czwartek od 10:00 - 13:00
Tel. 034 3576 100 w. 123, 034 3210 826
Skład Rady
Przewodniczący Rady Gminy
Michał Anioł
Wiceprzewodniczący Rady Gminy
Jan Macioszek
Henryk Nowakowski
Członkowie
Krystian Cuber
Zygmunt Gmyrek
Gabriela Helisz
Longin Janeczek
Piotr Karmański
Stanisław Lerche
Adam Maruszczyk
Janusz Maruszczyk
Ireneusz Piątkowski
Paweł Przybyła
Edmund Skibicki
Czesław Tyrol
Pytania do Wójta
Radni
Przewodniczący Rady Gminy pełni dyżury w Urzędzie Gminy w Koszęcinie w pokoju nr 19:
czwartek od 10:00 - 13:00
Tel. 34 3576 100
kom. 606 913 631
Przewodniczący Rady Gminy
Michał Anioł
Wiceprzewodniczący Rady Gminy
Jan Macioszek
Henryk Nowakowski
Radni
Krystian Cuber
Zygmunt Gmyrek
Gabriela Helisz
Longin Janeczek
Piotr Karmański
Stanisław Lerche
Adam Maruszczyk
Janusz Maruszczyk
Ireneusz Piątkowski
Paweł Przybyła
Edmund Skibicki
Czesław Tyrol
Komisje
Komisja Budżetu, Finansów i Planu, Polityki Socjalnej
- Nowakowski Henryk – Przewodniczący Komisji
- Cuber Krystian,
- Janeczek Longin,
- Maruszczyk Adam,
- Maruszczyk Janusz,
- Piątkowski Ireneusz,
- Przybyła Paweł,
- Tyrol Czesław,
Komisja Infrastruktury, Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa Publicznego
- Cuber Krystian – Przewodniczący Komisji
- Anioł Michał,
- Gmyrek Zygmunt.
- Janeczek Longin,
- Lerche Stanisław,
- Macioszek Jan,
- Maruszczyk Adam,
- Tyrol Czesław,
Komisja Oświaty i Wychowania, Kultury, Sportu i Turystyki
- Helisz Gabriela - Przewodnicząca Komisji
- Gmyrek Zygmunt,
- Karmański Piotr,
- Macioszek Jan,
- Nowakowski Henryk,
- Skibicki Edmund,
Komisja Rewizyjna
- Karmański Piotr - Przewodniczący Komisji,
- Helisz Gabriela,
- Lerche Stanisław,
- Maruszczyk Janusz,
- Przybyła Paweł,
- Piątkowski Ireneusz,
- Skibicki Edmund,
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji,
- Skibicki Edmund – Przewodniczący Komisji,
- Helisz Gabriela,
- Janeczek Longin,
- Lerche Stanisław,
- Przybyła Paweł.
Terminarz
Kalendarium
Gazeta Samorządowa "Echo Gminy"
Biuletyn Samorządowy "Echo Gminy Koszęcin"
Adres redakcji:
ul. Powstańców Śląskich 10
42-286 Koszęcin
tel.: 34 3576 100
e-mail: promocja@koszecin.pl
Cennik reklam:
1/8 strony - 40 zł netto
1/4 strony - 80 zł netto
1/2 strony - 140 zł netto
Kamery on-line
Zapraszamy do odwiedzenia strony:
http://www.trojca.com.pl/kamera
Obraz z kamer widokowych (w przygotowaniu...)
Usuwanie azbestu II etap 2020
Wójt Gminy Koszęcin ogłasza nabór wniosków o przyznanie dotacji na likwidację wyrobów zawierających azbest. Wnioski wraz z wymaganymi dokumentami należy składać w Urzędzie Gminy Koszęcin.
Wnioski dostępne są na stronie internetowej https://www.koszecin.pl/ bądź w Urzędzie Gminy.
Nabór trwać będzie od 30-04-2020r. do 15-05-2020r.
Dopuszczane jest składanie wniosków w wersji elektronicznej – skan.
Decyduje data wpływu wniosku z kompletem wymaganych dokumentów do Urzędu Gminy.
Termin wykonania prac i złożenia wniosku o wypłatę dotacji wraz z wymaganymi dokumentami nie później niż do 31-08-2020r.
Wydatki związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych leżą po stronie właściciela nieruchomości.
Do wniosku należy dołączyć kolorowe zdjęcia obiektów, z których planowany jest demontaż azbestu lub miejsca składowania azbestu (w przypadku zbierania). Zdjęcia muszą pozwolić na identyfikację obiektu lub miejsca składowania azbestu.
Zgłoszenia niekompletne nie będą przyjmowane!!!
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu :
694 522 645 Dominika Ziaja, Firma ENVITERM S.C.
Warunkiem realizacji przedsięwzięcia będzie uzyskanie przez Gminę Koszęcin dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki i Wodnej w Katowicach!
Sołectwa
Wykaz Sołtysów – Gmina Koszęcin kadencja 2019-2024
SOŁECTWO |
SOŁTYS |
ADRES |
Nr telefonu |
|
Brusiek
|
Urbańczyk Henryk |
Brusiek Kościelna 42 42-286 Koszęcin |
609-766-206 |
- |
Cieszowa
|
Maciejczyk Katarzyna |
Cieszowa Dębowa 2 42-286 Koszęcin |
728-344-337 |
- |
Piłka
|
Kandzia Jan |
Piłka Leśna 27 42-286 Koszęcin |
602-820-236
|
- |
Rusinowice
|
Fortuńska Jolanta
|
Rusinowice Lompy 22 42-700 Lubliniec |
691-461-441 |
- |
Sadów
|
Przybyła Paweł |
Sadów Powstańców 96a 42-700 Lubliniec |
669-848-664
|
- |
Strzebiń
|
Macioszek Jan |
Strzebiń Wolności 1 42-288 Strzebiń |
785-635-819
|
- |
Wierzbie
|
Guzy Barbara |
Wierzbie Cieszowska 20 42-700 Lubliniec |
694-165-205
|
- |
Koszęcin
|
Magdalena Pilarska |
Koszęcin Sikorskiego 15a 42-286 Koszęcin |
660-185-364 3576-525 |
pilarskamagda@gmail.com |
Pomoc społeczna
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Koszęcinie
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Adres:
ul. Powstańców 10
42-286 Koszęcin
Telefon:
(34) 3576100
Karta dużej rodziny
Ogólnopolska Karta Dużej Rodziny daje Państwu szansę na:
- zwiększenie liczby klientów obiektów zgłoszonych do programu,
- współtworzenie pierwszego ogólnopolskiego programu dla rodzin wielodzietnych,
- budowane wizerunku gmin przyjaznych rodzinom.
Włącz się do Karty Dużej Rodziny jako jej partner! Wypełnij
https://rodzina.gov.pl/duza-rodzina/zostan-partnerem-karty-duzej-rodziny
Mapa
Kultura
.
.
DOM KULTURY W STRZEBINIU
.
.
BIBLIOTEKA PUBLICZNA W KOSZĘCINIE
.
.
CHÓR LUTNIA
.
.
ZESPÓŁ PIEŚNI I TAŃCA "ŚLĄSK"
........................................................................................................................
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Dom Kultury w Koszęcinie
Dom Kultury im. Walentego Roździeńskiego w Koszęcinie
42-286 Koszęcin
ul. Sobieskiego 11a
tel.: 34-357-61-04
e-mail: kultura.koszecin@op.pl
Dom Kultury w Strzebiniu
Dom Kultury w Strzebiniu
42-288 Strzebiń
ul. Kolejowa 9, 42-288
Telefon: 34 357 00 91
e-mail: dkstrzebin@wp.pl
Gminna Biblioteka Publiczna w Koszęcinie
Gminna Biblioteka Publiczna w Koszęcinie
Koszęcin ul. Sobieskiego 11 a
42-286 Koszęcin.
Telefon: 34 3576367
e-mail: bibliotekakoszecin@onet.eu
strona internetowa: http://biblioteka.koszecin.pl/
Chór "Lutnia"
Chór Lutnia
42-286 Koszęcin
ul. Sobieskiego 11a
tel.: 34-357-61-04
e-mail: kultura.koszecin@op.pl
Dyrygent
mgr.Stefania Biela
Osiągnięcia
- I miejsce w Festiwalu Pieśni Patrotycznych - Myszków 1999
- II miejsce w Konkursie Pieśni Eichendorfa - Racibórz 2001
- Dyplom uznania Okręgu PZCHiO Tarnowskie Góry za rok 2001
- III miejsce w X Ogólnopolskicm Przeglądzie Artystycznym Ruchu Seniorów "ARS 2002" -
Bydgoszcz 2002
- III miejsce w Okręgowym Festiwalu Polskiej Pieśni CHóralnej - Radzionków 2002
- IV miejsce w VI Festiwalu Pieśni Maryjnych "Magnifikat" - Piekary ŚL.2003
- III miejsce w festiwalu Pieśni Chóralnej - Radzionków 2003
- III miejsce w "Tyskich Wieczorach Kolędowych" - Tychy 2004
- wyróżnienie na VI Okręgowym Festiwalu Polskiej Pieśni Chóralnej - Tarn. Góry 2007
- II miejsce w IV Regionalnym Przeglądzie Pieśni Pasyjnej Lgota Gorna 2008
- wyróżnienie na V Regionalnym Przeglądzie Pieśni Pasyjnej Lgota Górna 2009
Repertuar
Pieśni świeckie/ patriotyczne, biesiadne, ludowe i związane z muzyką rozrywkową/
Pieśni religijne / kolędy, postne, pogrzebowe, Maryjne i inne.
Chór " NON NOMINE"
Chór "Hejnał"
Chór Hejnał
Drygent: Izabella Lysik-Różańska
42-288 Strzebiń
ul. Kolejowa 9, 42-288
Telefon: 34 357 00 91
e-mail: dkstrzebin@wp.pl
Orkiestra dęta
Orkiestra Dęta
Drygent: Sławomir Kryś
42-288 Strzebiń
ul. Kolejowa 9
Telefon: 34 357 00 91
e-mail: dkstrzebin@wp.pl
Zespół Pieśni i Tańca "Śląsk"
Sport
Mienie Komunalne
Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym - 2674_671, Koszęcin
Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym - 85_1, Wierzbie
Dofinansowanie do wymiany C.O.
POE
Wójt Gminy Koszęcin zachęca wszystkie osoby zobowiązane do wymiany kotłów centralnego ogrzewania do korzystania z form wsparcia finansowego takich inwestycji, oferowanych przez Gminę Koszęcin w ramach Programu Ograniczania Niskiej Emisji dla Gminy Koszęcin. W ramach XIV. Etapu Programu Ograniczania Niskiej Emisji, zaplanowanego do realizacji na 2021 r., możliwe będzie uzyskanie dotacji w kwocie do 5500 zł do wymiany kotła. Termin naboru wniosków w XIV. Etapie PONE został wyznaczony od 04 stycznia 2021 r. do 26 lutego 2021 r., przy czym – z uwagi na ograniczoną pulę środków – o przyjęciu wniosku do realizacji decydować będzie data i godzina złożenia kompletnego wniosku, wraz z kosztorysem ofertowym, sporządzonym przez któregoś z Wykonawców uczestniczących w XIV. Etapie Programu. Wszystkie niezbędne dokumenty dotyczące Programu dostępne są poniżej.
LKS Śląsk Koszęcin
LKS Pokój Sadów
newsletter
Strona w przygotowaniu
LKS Victoria Strzebiń
LKS Wierzbie
Praca
Czyste Powietrze
Czyste Powietrze to program mający na celu zmniejszenie lub uniknięcie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń wprowadzanych do atmosfery przez domy jednorodzinne. Program skupia się na wymianie starych pieców i kotłów na paliwo stałe oraz termomodernizacji budynków jednorodzinnych. Skierowany jest do osób fizycznych będących właścicielami/współwłaścicielami domów jednorodzinnych/wydzielonych lokali mieszkalnych. Dotacje są udzielane za pośrednictwem Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Program przewiduje dofinansowania na:
- źródło ciepła – wymianę, zakup, montaż,
- instalację centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej,
- wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła,
- mikroinstalację fotowoltaiczną,
- ocieplenie przegród budowlanych,
- stolarkę drzwiową i okienną,
- dokumentację (audyt energetyczny, dokumentacja projektowa).
Informacji dotyczących Programu „Czyste Powietrze” udzielają pracownicy Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, ul. Wita Stwosza 2, osobiście lub poprzez infolinię pod numerem telefonu 32 60 32 252. Szczegółowe informacje znajdują się również na stronie internetowej www.portal.wfosigw.katowice.pl.
Od 21 października 2020 r. nastąpiła zmiana Programu „Czyste Powietrze” umożliwiająca ubieganie się o podwyższone dofinansowanie do wymiany źródła ciepła lub termomodernizacji budynku jednorodzinnego. Warunkiem uzyskania podwyższonego poziomu dofinansowania jest to by miesięczny dochód na jedną osobę w gospodarstwie domowym nie przekroczył 1400 zł (dla gospodarstw wieloosobowych) lub 1960 zł (dla gospodarstw jednorodzinnych) miesięcznie. Dokumentem potwierdzającym uprawnienie do otrzymania dofinansowania o podwyższonym poziomie jest zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego wydawane przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koszęcinie po złożeniu wniosku zgodnego z obowiązującym wzorem – telefon kontaktowy 34 352 40 83.
Oświata
Zespół Obsługi Placówek Oświatowych
Kierownik:
Ewa Brodowy
tel. 34 3524 142
Biura:
Ewa Ledwoń-Gruca
tel. 34 3576 106
Alina Goniwiecha
tel. 34 3576 110
Justyna Kocyba
Magdalena Chrobok
tel. 34 3524 141
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Koszęcinie
Adres: 42-286 Koszęcin ul. Sobieskiego 7
NIP: 575-10-50-900
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Strzebiniu
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Strzebiniu
Adres: 42-288 Strzebiń ul. Lompy 9
NIP: 575-10-50-923
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sadowie
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sadowie
Adres: 42-700 Sadów, ul. Powstańców Śląskich 72
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Rusinowicach
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Rusinowicach
Adres: 42-700 Rusinowice, ul. 1 Maja 29
Szkoła Podstawowa Naukowa Wyspa w Koszęcinie
Adres: 42-286 Koszęcin, ul. Leśna 2
Przedszkole Integracyjne EKOLUDEK w Rusinowicach
Adres: 42-700 Rusinowice, ul. Polna 2a
Muzyczne Przedszkole im. Św. Tereski od Dzieciątka Jezus
Adres: 42-286 Koszęcin, ul. Dąbrówki 75a
Przedszkole U Cioci Mariolki w Koszęcinie
Adres: 42-286 Koszęcin, ul. Leśna 2
Punkt Przedszkolny Leśne Ludki w Strzebiniu
Adres: 42-288 Strzebiń, ul. Powstańców Śląskich 34
Niepubliczne Przedszkole Słoneczko
Adres: 42-288 Strzebiń, ul. Wojska Polskiego 7
Bezpieczeństwo
Posterunek Policji w Koszęcinie
Posterunek Policji w Koszęcinie
42-286 Koszęcin
ul. Sienkiewicza 1
tel. 47 85 835 30
email: koszecin@lubliniec.ka.policja.gov.pl
Kierownik Posterunku Policji w Koszęcinie
Mirosław Osadnik
Dzielnicowy Rejonu nr 13:
(Koszęcin, Brusiek, Krywałd)
asp. sztab. Wojciech Garus
tel.: 47 85 835 33, 798 030 176
Priorytetowe plany działań:
Dzielnicowy Rejonu nr 14:
(Dolnik, Irki, Podlesie, Rusinowice, Sadów, Cieszowa, Nowy Dwór, Piłka, Rzyce, Wierzbie)
asp. sztab. Dariusz Węgrzyn
tel.: 47 85 835 33, 723 645 048
Priorytetowe plany działań:
Dzielnicowy Rejonu nr 15:
(Bukowiec, Łazy, Prądy, Strzebiń, Lipowiec)
asp. sztab. Grzegorz Namyślak
tel.: 47 85 835 32, 723 645 498
Priorytetowe plany działań:
POSTERUNEK POLICJI W KOSZĘCINIE
NIE FUNKCJONUJE CAŁODOBOWO
W przypadku nieobecności funkcjonariuszy Posterunku Policji w Koszęcinie zgłoszenia i uwagi można zgłaszać na numer alarmowy 997 oraz 47 85 832 55.
Ochotnicze Straże Pożarne
OCHOTNICZE STRAŻE POŻARNE W GMINIE KOSZĘCIN:
OSP Cieszowa
ul. Słoneczna 4
42-286 Cieszowa
strona internetowa: https://www.facebook.com/Ochotnicza-Stra%C5%BC-Po%C5%BCarna-Cieszowa-1702504419987230/
OSP Koszęcin
ul. Sienkiewicza 1A
42-286 Koszęcin
strona internetowa: https://www.facebook.com/Ochotnicza-Stra%C5%BC-Po%C5%BCarna-w-Kosz%C4%99cinie-175696889145428/
OSP Rusinowice
ul. Piaskowa 16A
42-700 Rusinowice
OSP Sadów
ul. Leśna 6G
42-700 Sadów
strona internetowa: https://www.facebook.com/pages/category/Community-Organization/Ochotnicza-Stra%C5%BC-Po%C5%BCarna-w-Sadowie-207608019259202/
OSP Strzebiń
ul. 1 Maja 23A
42-288 Strzebiń
strona internetowa: https://www.facebook.com/ospstrzebin/
OSP Wierzbie
ul. Szkolna 31
42-700 Wierzbie
Komenda Powiatowa Policji w Lublińcu
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Lublińcu
http://straz-lubliniec.pl/
Ostrzeżenia
Programy
RPO WSL
PGN
EFS
Comenius
Dla seniora
Uniwersytet Trzeciego Wieku w Koszęcinie
KERiI Koszęcin
KERiI Sadów
KERiI Strzebiń
Stowarzyszenia, Koła, Związki
Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych w Koszęcinie
Stowarzyszenie na Rzecz Bruśka
Stowarzyszenie Rozwoju Sołectwa Strzebiń
Stowarzyszenie Odnowy Wsi ”Nasz Koszęcin”
Sołeckie Stowarzyszenie Rozwoju Rusinowic
Stowarzyszenie "Serce Rusinowic"
Stowarzyszenie na rzecz rozwoju wsi Sadów "Nasza Przyszlosc"
LGD Leśna Kraina Górnego Śląska
VIDEO
Czyste Powietrze
Mieszkańcu! Uważaj na to czym palisz w swoim domowym piecu
Pomimo wdrożonego Programu Gospodarki Niskoemisyjnej oraz regulacji dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi problem niskiej emisji i tzw. "zadymiania" w Gminie Koszęcin nie zniknął całkowicie. Trwa sezon grzewczy, a siwy dym i nieprzyjemny zapach na ulicach naszych miejscowości świadczy o tym, że wielu właścicieli domów w swoich piecach centralnego ogrzewania oprócz dozwolonych paliw typu: węgiel, drewno czy olej opalowy, spala także odpady pochodzenia komunalnego czy też opał kiepskiej jakości, w tym także podkłady kolejowe.
Zgodnie z zapisami Ustawy o odpadach, spalanie śmieci komunalnych może odbywać się wyłącznie w spalarniach odpadów. Piece i kominki w naszych domach, nie są w stanie spalić odpadów tak, by nie było szkody dla środowiska i zdrowia ludzi. Śmieci w warunkach domowych spalane są w zbyt niskich temperaturach, co wpływa na wydzielanie się wielu zanieczyszczeń. Dodatkowo domowe kominy pozbawione są filtrów, co zwiększa emisję szkodliwych substancji. Wdychanie tych substancji jest poważnym zagrożeniem dla zdrowia, szczególnie dla najmłodszych. Dlatego Drodzy Mieszkańcy, nim wrzucicie do domowego pieca odpady pomyślcie o zdrowiu swoim i swoich najbliższych, w tym szczególnie dzieci.
Konsekwencje wdychania zanieczyszczeń zawartych w smogu, widocznym przejawie niskiej emisji, mogą ujawniać się przez całe życie. Jak wynika z danych pochodzących ze Światowej Organizacji Zdrowia, co ósma osoba na świecie umiera wskutek narażenia na zanieczyszczenia powietrza, a w Polsce ze złej jakości powietrzem związanych jest rocznie ok. 40 tys. zgonów, o czym w swojej analizie z 2013 roku informowała Komisja Europejska. Wszyscy ponosimy konsekwencje wdychania zanieczyszczonego powietrza, problemu, jakim jest niska emisja i smog. Ale na szkodliwe substancje zawarte w smogu szczególnie narażone są dzieci, których układ odpornościowy nie jest jeszcze w pełni rozwinięty oraz kobiety w ciąży.
Niska emisja i pochodzący z niej smog negatywnie wpływają na dzieci już na etapie życia płodowego. Kobiety, które w ciąży są narażone na wdychanie niebezpiecznych substancji, rodzą dzieci o mniejszej wadze, mniejszej długości ciała i mniejszym obwodzie głowy. Dzieci te w późniejszym życiu są narażone na wzrost częstości objawów ze strony górnych i dolnych dróg oddechowych oraz zwiększoną podatność na ostre infekcje układu oddechowego. Cierpią również na zmniejszoną sprawność wentylacyjną płuc i słabiej rozwijają swoje zdolności poznawcze, takie jak umiejętności postrzegania, zapamiętywania i przetwarzania informacji dochodzących z otoczenia. Typowymi objawami związanymi z krótkookresowym bezpośrednim oddziaływaniem smogu, czyli zjawiska, do którego prowadzi niska emisja, okazują się: kaszel dzienny i nocny, duszność astmatyczna, świąd nosa i spojówek, świszczący oddech czy wyciek z nosa. Brzmi znajomo? Tak Drodzy Mieszkańcy, to nie jesienna zmiana pogody jest głównym powodem fali chorób z jakimi się stykamy od początku października, tylko opał jakim my lub nasi sąsiedzi palimy w domowych piecach. Czasem jednak bywa tak, że pomimo odpowiedniego opału sam sposób spalania może stanowić problem. O bardziej ekologicznych metodach palenia w domowych piecach można przeczytać na stronie czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/
Proszę pamiętać, że spalanie odpadów komunalnych w naszych piecach stanowi naruszenie obowiązujących przepisów prawa, za co grozi mandat karny w wysokości od 20 do 500zł., a w przypadku gdy sprawa trafi do Sądu, grzywna może wzrosnąć aż do 5 tys. zł a nawet zakończyć się karą aresztu.
Chcesz dowiedzieć się czym i jak palić w domowym piecu, by nie zagrażać sobie i środowisku? Wejdź na stronę czysteogrzewanie.pl
Jakość Powietrza
Informujemy, że w 2019 roku na terenie województwa śląskiego wystąpił
I poziom ostrzegania – informacyjny i edukacyjny – kolor żółty
Zgodnie z Planem działań krótkoterminowych, stanowiącym część „Programu ochrony powietrza dla terenu województwa śląskiego mającego na celu osiągnięcie poziomów dopuszczalnych substancji w powietrzu oraz pułapu ekspozycji”, wystąpienie I poziomu ostrzegania związane jest z przekroczeniem dopuszczalnej częstości 35 dni w roku kalendarzowym dopuszczalnego poziomu stężeń 24 godzinnych pyłu zawieszonego PM10, wynoszącego 50µg/m³. Przekroczenia te wystąpiły w strefie śląskiej:
- Lubliniec, ul. Szymały od dnia 20 lutego 2019 roku.
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska jako główną przyczynę wystąpienia przekroczenia poziomu dopuszczalnego wskazuje oddziaływanie emisji ze spalania paliw do celów grzewczych podczas wystąpienia niekorzystnych warunków meteorologicznych,
W związku z wprowadzeniem I poziomu ostrzegania zaleca się:
-OGRANICZENIE DŁUGOTRWAŁEGO PRZEBYWANIA NA OTWARTEJ PRZESTRZENI;
-OGRANICZENIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ NA ZEWNĄTRZ;
STOSOWANIE SIĘ DO ZALECEŃ LEKARSKICH (np. profilaktyczne działania osób narażonych na ataki astmy lub duszności)
Dodatkowe informacje o jakości powietrza można uzyskać za pośrednictwem poniższych linków:
http://powietrze.katowice.wios.gov.pl
Gospodarka Odpadami Komunalnymi
Informacja
Od 1 stycznia 2021 r. stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, na któych zamieszkują mieszkańcy wynoszą:
25 zł/osoba/m-c, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny,
50 zł/osoba/m-c, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
Opłatę uiszczać należy raz na kwartał do 15 - go dnia miesiąca kończącego kwartał, którego opłata dotyczy (w łącznej wysokości za trzy miesiące kalendarzowe),
w następujących terminach:
1) za I kwartał do dnia 15 marca danego roku,
2) za II kwartał do dnia 15 czerwca danego roku,
3) za III kwartał do dnia 15 września danego roku,
4) za IV kwartał do dnia 15 grudnia danego roku.
Dopuszcza się możliwość wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w ratach miesięcznych, przy czym okresem rozliczeniowym jest termin określony w pkt 1- 4.
Wpłaty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dokonywać przelewem na indywidualny rachunek bankowy przypisany płatnikowi, którego numer został przesłany pocztą, lub na ogólny rachunek bankowy dotyczący Gospodarki Odpadami Urzędu Gminy Koszęcin - BS Koszęcin Nr 69 8288 0004 5000 0000 0013 0145 lub bezpośrednio w kasie Urzędu Gminy Koszęcin, ul. Powstańców Śląskich 10.
Od dnia 1 stycznia 2021 r. ryczałtowa stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstającymi na terenie nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe wynosi:
- 181 zł/rok, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny,
- 362 zł/rok, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
Ryczałtową stawkę opłaty należy uiszczać bez uprzedniego wezwania, jednorazowo raz na rok z góry w terminie do 30 czerwca danego roku, w kasie Urzędu Gminy Koszęcin lub przelewem w oparciu o swój indywidualny numer konta bankowego.
Deklaracja o wysokości opłaty
Zgodnie z obowiązującym od 1 lipca 2013r. system gospodarowania odpadami komunalnymi każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej zobowiązany jest złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do Wójta Gminy Koszęcin w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na nieruchomości pierwszego mieszkańca.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (np. nowej liczbie osób zamieszkujących nieruchomość, zmianie sposobu zbierania odpadów , zmianie właściciela, adresu zamieszkania ) właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
ULGA ZA KOMPOSTOWANIE BIOODPADÓW
Zgodnie z uchwałą Rady Gminy Koszęcin Nr 242/XXIII/2020 z dnia 7 kwietnia 2020 r. w sprawie zwolnienia z części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanymi budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi mogą być zwolnieni właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, którzy kompostują bioodpady w kompostowniku przydomowym. Wysokość zwolnienia wynosi 1,00 zł/osobę miesięcznie. Warunkiem skorzystania z tej ulgi jest złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zawierającej informację dotyczącą posiadania kompostownika przydomowego i kompostowania w nim bioodpadów.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY DOTYCZĄCY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO, informuję o tym, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Koszęcin z siedzibą przy ul. Powstańców Śląskich 10, 42-286 Koszęcin.
- Kontakt z Inspektorem ochrony danych email:inspektor@odocn.pl, nr tel. 602762036.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
- Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 pkt 1 lit. c oraz art. 6 pkt 1 lit. e RODO oraz obowiązujących przepisów prawa tj. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja Podatkowa, ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Koszęcin
- Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom w celu niezbędnym do realizacji zadania, m.in. podmiotom gospodarczym świadczącym usługi odbioru odpadów komunalnych.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Unię Europejską.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa oraz zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zm.).
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. W przypadku nie podania danych osobowych nie będą mogły zostać zrealizowane obowiązki wynikające z podpisania Deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Niedopełnienie obowiązku ustawowego może skutkować odpowiedzialnością karno-skarbową.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Prosimy o kliknięcie w link poniżej:
-->Harmonogram wywozu odpadów dla Gminy Koszęcin<--
HARMONOGRAM WYWOZU ODPADÓW DLA GMINY KOSZĘCIN W 2021 ROKU
PSZOK
Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) to miejsce, w którym mieszkańcy objęci gminnym systemem gospodarki odpadami mogą, poza harmonogramem odbioru, bezpłatnie oddać odpady segregowane: papier, szkło, tworzywa sztuczne, tworzywa wielomateriałowe, metale, odpady biodegradowalne.
Meble i inne odpady wielkogabarytowe również można przywieźć do PSZOK, nie czekając na odbiór sprzed posesji.
PSZOK mieści się w Koszęcinie, przedłużenie ul. Ks. Gąski i czynny jest (za wyjątkiem dni świątecznych) w każdą sobotę od 8:00 do 12:00.
Poniżej znajduje się regulamin korzystania z PSZOK-u.
http://koszecin.pl/user_files/page_attachments/104/regulamin-pszok.pdf
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Deklaracja obowiązująca od 01.05.2020r.
Deklaracja do pobrania (kliknij...)
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - w przypadku nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku.
Deklaracja obowiązująca od 01.05.2020r.
Deklaracja do pobrania (kliknij...)
Jak segregujemy odpady ?
WYKAZ PRZEDSIĘBIORSTW WYKREŚLONYCH Z REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU GMINY KOSZĘCIN, na dzień 31.12. 2020 r. (kliknij...)
ANALIZA STANU GOSPODARKI GMINY KOSZĘCIN
Roczna analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Koszęcin za 2018 rok
Woda i ścieki
WNIOSKI:
Wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci wodociągowej
Wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci kanalizacji sanitarnej
APEL DO ODBIORCÓW WODY W GMINIE KOSZĘCIN
Rozpoczynające sie wakacje i początek lata to spodziewane zwiększone pobory wody dlatego zwracamy się do wszystkich Odbiorców z prośbą o racjonalizację jej zużycia.
Możliwości techniczne urządzeń wodociągowych (stacji uzdatniania wody w Bruśku oraz pompowni w Koszęcinie i Sadowiu) zostały na etapie ich budowania dobrane na konkretne przyjęte dobowe, a przede wszystkim, godzinowe zużycie wody, oczywiście z uwzględnieniem odpowiedniego współczynnika nierównomierności. Jednak od tamtego czasu sieć wodociągowa uległa rozbudowie i zasila teraz większą ilość odbiorców. Niektórzy mieszkańcy, którzy do tej pory korzystali z własnych ujęć wody, ze względu na brak wody w studniach również podpięli się do sieci gminnej. W wyniku tych zjawisk, obserwowane obecnie dobowe zużycia wody w najgorętszych dniach roku (przeważnie jest to jakaś sobota) przekraczają przyjęte przez projektantów pompowni parametry dwu a nawet trzykrotnie. Skutkiem tego może być chwilowy niedobór wody, jaki wystąpił 13 czerwca w sobotę wieczorem na terenie Sadowa i Wierzbia. Wynika on z tego, że chwilowy odbiór wody przez sieć jest większy niż wydajność ujęcia czy pomp i po wyczerpaniu zapasu znajdującego się w zbiorniku, urządzenia podają mniej wody niż wypływa ze zbiornika. Efekt – spadek ciśnienia w sieci i brak wody. Trwa to zaledwie kilka godzin (18.00 – 22.00), ale jest bardzo dokuczliwe dla Państwa i powoduje zapowietrzenie sieci, a związku z tym konieczność jej późniejszego płukania, czyli znowu zwiększonego zużycia wody.
Zapobiec temu można na dwa sposoby:
- zmniejszając zużycie wody z sieci i korzystając z własnych ujęć (oczywiście dotyczy to tych Odbiorców, którzy je posiadają i tylko zgodnie z warunkami technicznymi, czyli przy całkowitym rozdziale od instalacji połączonej z gminną siecią wodociągową);
- rozkładając zużycie wody w czasie (nie zostawiać podlewania ogródków i napełniania basenów na sobotę, bo jest to zawsze najbardziej obciążony dzień).
W weekend pojawiają się letnicy, stali mieszkańcy innych miast posiadający na terenie Gminy Koszęcin działki rekreacyjne. Rozumiemy, że oni mają ograniczone pole manewru i nie pomogą nam rozładować nadmiernego zużycia w sobotę. Dlatego zwracamy się z ogromną prośbą do stałych mieszkańców, aby w miarę możliwości podlewać ogrody i napełniać baseny w dni powszednie od poniedziałku do piątku, a nawet czwartku. Wtedy w sobotę będzie pobierana mniejsza ilość wody i żaden Odbiorca nie będzie jej pozbawiony. Całość systemu wodociągowego jest wystarczająca do zaspokojenia obecnych potrzeb mieszkańców, ale trzeba mu dać na to szansę. Jeśli pomożemy rozładować sobotni szczyt, wszyscy Odbiorcy będą mogli cieszyć się nieprzerwaną dostawą wody, nawet w najgorętsze dni.
APEL do mieszkańców Gminy Koszęcin.
Toaleta to nie śmietnik!
Apelujemy do mieszkańców, aby nie wrzucali chusteczek nawilżanych, ani innych odpadów (jednorazowych pieluch niemowlęcych, podpasek higienicznych, patyczków do uszu, prezerwatyw, ręczników papierowych) do toalet i kanalizacji.
Kanalizacja sanitarna służy do odprowadzania z naszych domów ścieków i nieczystości sanitarnych oraz papieru toaletowego. Wrzucanie śmieci i odpadów do toalety powoduje problemy w procesie technologicznym przepompowni i oczyszczalni ścieków.
Na terenie Gminy Koszęcin funkcjonuje 17 przepompowni i 2 oczyszczalnie ścieków.
Najczęstszą przyczyną awarii jest powstawanie zatorów w sieci kanalizacyjnej i przepompowni przez śmieci i odpady stałe, które nie powinny się tam znaleźć. Usuwanie awarii spowodowanych zatorami zwiększa koszty użytkowania, co przedkłada się na wysokość opłat. Może również spowodować duże straty materialne, a w przypadku wylania ścieków zagrożenie dla środowiska naturalnego.
Zabrania się wrzucania do kanalizacji sanitarnej:
- środków higieny osobistej wyżej wymienionych;
- ręczników papierowych, szmat, gazet i innych nierozpuszczających się w wodzie materiałów, które zbijają się w rurach w zwartą masę;
- włosów, bandaży, materiałów opatrunkowych, szmat, rajstop – zawierających włókna naturalne i syntetyczne, nierozpuszczające się w wodzie, które zbijają się w zwartą masę, łączą się w sploty, uniemożliwiają swobodny przepływ ścieków;
- kości, odpadów kuchennych, obierek, tłuszczów i olejów, które pod wpływem zimnej wody tężeją w rurach, i zmniejszają ich średnicę, jak również łączą się z innymi śmieciami tworząc nieprzepuszczalną bryłę i powodują zatory;
- części stałych nie rozpuszczalnych w wodzie takich jak: rękawice gumowe, prezerwatywy, włosy, torebki foliowe, korki, butelki, zabawki, itp.
- odpadów i ścieków z hodowli zwierząt, a w szczególności gnojówki, gnojowicy, obornika, ścieków z kiszonek;
- odpadów stałych, które mogą powodować zmniejszenie przepustowości przewodów kanalizacyjnych, a w szczególności żwiru, piasku, popiołu, szkła, wytłoczyn, drożdży, szczeciny, ścinków skór, tekstyliów, włókien itp., nawet jeżeli znajdują się one w stanie rozdrobnionym;
- lekarstw, farb oraz chemikaliów innych niż powszechnie używane środki czystości, zawarte w nich substancje chemiczne są szkodliwe dla pożytecznych mikroorganizmów oczyszczających ścieki w biologicznej części oczyszczalni;
- odpadów płynnych niemieszających się z wodą, a w szczególności sztucznych żywic, lakierów, mas bitumicznych, smół i ich emulsji, mieszanin cementowych;
- substancji palnych i wybuchowych, a w szczególności benzyn, nafty, oleju opałowego, karbidu oraz substancji żrących i toksycznych;
- materiałów budowlanych takich jak: zaprawy cementowe, gruz, kamienie, piach, gips, kleje, lakiery, żywice, itp.
W przypadku stwierdzenia, iż przyczyną zatkania kanalizacji lub jej niewłaściwego funkcjonowania jest nieprawidłowa eksploatacja przez danego użytkownika bądź nastąpi odprowadzenie ścieków niedozwolonych (w tym wód opadowych) można dochodzić swoich roszczeń z tytułu poniesionych kosztów od konkretnych użytkowników kanalizacji sanitarnej.
System Informacji Przestrzennej
Dokumenty do pobrania
REFERAT KSIĘGOWOŚCI I PODATKÓW
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WNIOSEK O ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO 2020 r.
Załącznik do wniosku o zwrot podatku akcyzowego
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--->Druki podatkowe obowiązujące od 1 stycznia 2018r.<---
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---- Druki deklaracji na podatek od środków transportowych obowiązujące od 1 stycznia 2019 r.----
DEKLARACJA NA PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH (DT-1)
ZAŁĄCZNIK DO DEKLARACJI (DT-1/A)
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – podatek od środków transportowych
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DRUKI PODATKOWE OBOWIĄZUJĄCE DO 31 GRUDNIA 2017 R.
DEKLARACJA NA PODATEK LEŚNY (DL-1)
DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI (DN-1)
DEKLARACJA NA PODATEK ROLNY (DR-1)
ZAŁĄCZNIK DO DEKLARACJI NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI DN-1 (ZN -1/A)
DANE O ZWOLNIENIACH PODATKOWYCHW PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI (ZN -1/B)
ZAŁĄCZNIK DO DEKLARACJI NA PODATEK: ROLNY (DR-1),LEŚNY (DL-1) (ZRL -1)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJA W SPRAWIE POTWIERDZANIA PRZEZ WÓJTA GMINY KOSZĘCIN UMÓW DZIERŻAW ZAWIERANYCH PRZEZ ROLNIKÓW
Wniosek o wydanie zaświadczenia
REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH I URZĄD STANU CYWILNEGO
Szczegółowe informacje dotyczące między innymi: uzyskania (unieważnienia) dowodu osobistego, zameldowania (wymeldowania) na pobyt stały lub czasowy, uzyskania odpisów aktów stanu cywilnego, zgłoszenia urodzenia, zgonu, zawarcia związku małżeńskiego znajdziesz na stronie: https:/obywatel.gov.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DOWODY OSOBISTE:
Wniosek o wydanie dowodu osobistego (drukować dwustronnie)
Szczegółowe informacje dotyczące dowodu osobistego:
https://www.gov.pl/web/gov/dowod-osobisty-informacje
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EWIDENCJA LUDNOŚCI:
Formularz zgłoszenia pobytu stałego (drukować dwustronnie)
Formularz zgłoszenia pobytu czasowego (drukować dwustronnie)
Szczegółowe informacje dotyczące zameldowania na pobyt stały lub czasowy:
https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace
Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
URZĄD STANU CYWILNEGO:
Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego (drukować dwustronnie)
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości uzyskania odpisów aktów stanu cywilnego:
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-odpis-aktu-stanu-cywilnego-urodzenia-malzenstwa-zgonu
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OŚWIATA:
Wniosek o zwrot kosztów dowozu dziecka do placówki oświatowej (drukować dwustronnie)
Oświadczenie (drukować dwustronnie)
Oświadczenie (drukować dwustronnie)
Wniosek o zorganizowanie transportu oraz opieki dla dziecka niepełnosprawnego (drukować dwustronnie)
REFERAT DS. GOSPODARKI ODPADAMI
ZGŁOSZENIE DO EWIDENCJI ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH (SZAMB)
Pozostałe informacje i dokumenty znajdują się w zakładce: GOSPODARKA ODPADAMI KOMUNALNYMI
Druki obowiązującce do 31.12.2017r.
GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI:
Wniosek o wydzierżawienie lub wynajęcie nieruchomości
OCHRONA ŚRODOWISKA:
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia
PLANOWANIE PRZESTRZENNE:
Wniosek o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Wniosek do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań
Uwaga do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
Załączniki do wniosku:
Oświadczenie podmiotu wstępującego w miejsce inwestora
Oświadczenie strony na rzecz której decyzja została wydana
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
Wniosek o wydanie wypisu, wyrysu z planu zagospodarowania przestrzennego
Wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji
Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy
ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ ALKOHOLU:
Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie stałego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
WODA I ŚCIEKI:
Wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci wodociągowej
Wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci kanalizacji sanitarnej
POZOSTAŁE DOKUMENTY
WNIOSEK O DOFINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA
Portal GEO-INFO
Dane archiwalne
Perspektywa 2007-2013r.
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013
Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Koszęcin zadanie IV część B dla miejscowości Strzebiń
Całkowita wartość projektu (PLN): 4 012 170,29
Koszty kwalifikowalne (PLN): 4 006 070,29
Procent dofinansowania 85%
Kwota dofinansowania (PLN): 3 405 159,74
Modernizacja niecki basenu GOSiR w Koszęcinie
I etap:
procent dofinansowania 85%
Wartość projektu: 5.551494,15
Kwota dofinansowania: 3.689189,31
II etap:
procent dofinansowania 80%
Wartość projektu: 2.104549,94
Kwota dofinansowania: 1.357532,94
Perspektywa 2014-2020r.
Gmina Koszęcin w ramach dwóch projektów „Zdalna Szkoła” i „Zdalna Szkoła+” pozyskała dofinansowanie w formie grantów w wysokości 144.993,10 zł na zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania dla uczniów
W odpowiedzi na ogłoszone konkursy, Gmina Koszęcin złożyła wnioski o dofinansowanie projektów i pozyskała dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do zdalnej nauki. Umożliwiło to uczniom uczestnictwo w zajęciach prowadzonych w systemie kształcenia zdalnego i kontynuowanie realizacji podstawy programowej w warunkach domowych.
Przyznana kwota grantu w ramach projektu „Zdalna Szkoła” wyniosła 70 000,00 zł i umożliwiła zakup 22 laptopów oraz 5 oprogramowań. Natomiast w ramach projektu „Zdalna Szkoła+” dofinansowanie wyniosło 74.993,10 zł, za którą nabyto 35 laptopów.
Sprzęt został zakupiony i przekazany najbardziej potrzebującym uczniom czterech szkół podstawowych z: Koszęcina, Rusinowic, Sadowa i Strzebinia. Dodatkowo w ramach projektu „Zdalnej Szkoły +” wsparcie w pierwszej kolejności otrzymali uczniowie z rodzin wielodzietnych.
Po powrocie do tradycyjnej edukacji sprzęty zasilą bazę edukacyjną szkół podstawowych i będą wykorzystywane podczas lekcji. Tym samym jakość wyposażenia i jego dostępność w szkołach ulegnie poprawie. Zgodnie z założeniami projektu mającego na celu podnoszenie kompetencji cyfrowych uczniów zakupiony sprzęt posłuży uczniom i nauczycielom na dalszy okres nauki.
Projekty są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr I „Powszechny dostęp do szybkiego internetu” działanie 1.1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach”.
Działanie jest finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych wraz z budową dróg rowerowych na terenie gmin powiatu lublinieckiego - Gmina Koszęcin
Dofinansowanie projektu "Budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych wraz z budową dróg rowerowych na terenie gmin powiatu lublinieckiego - Gmina Koszęcin" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
Wyszukiwanie
Wyniki wyszukiwania
Drukuj wyniki
Ogłoszenie o pierwszym ustnym przetargu nieograniczonym na oddanie w dzierżawę nieruchomości - dz. 33, 34 i 35, obręb Cieszowa
SYTUACJA EPIDEMIOLOGICZNA NA TERENIE POWIATU LUBLINIECKIEGO W MIESIĄCU CZERWIEC
Ogłoszenie o pierwszym ustnym przetargu nieograniczonym na oddanie w dzierżawę nieruchomości - dz. 2482/1062 i 2483/1062, obręb Koszęcin
Skróty klawiszowe
- Wersja kontrastowa: Alt + 1
- Przejdź do treści strony: Alt + 2
- Normalna wielkość czcionki: Alt + 3
- Zmniejsz czcionkę: Alt + m
- Zwiększ czcionkę: Alt + d
- Mapa strony: Alt + 4
- Wyszukiwarka: Alt + w
- Czytaj treść strony: Alt + r